استاندار کرمان:

سخت گیری های گمرک صادرات کرمان را کاهش می دهد

استاندار کرمان با بیان این که صادرکنندگان خرما و پسته استان متعهد به قوانین ارزی هستند، اما سخت گیری های زیاد در گمرک موجب کاهش صادرات استان می شود، گفت: باید مشکلات و چالش های صادرکنندۀ پسته استان را شنید و بر این اساس موانع را برطرف کرد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در دیدار معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به این که خرما، پسته و محصولات گلخانه ای سه محصول مهم و صادراتی استان کرمان هستند، افزود: از آنجا که زندگی مردم وابسته به کشاورزای است، کوچک ترین تنش در این زمینه موجب آسیب به کشاورزان می شود.

وی ادامه داد: محصول اصلی در شرق استان خرما است و چنانچه در این زمینه مشکلاتی به وجود آید، چالش های عدیده ای برای مردم این منطقه ایجاد می شود، لذا قوانین استاندارد باید موجب تسهیل گری در امر صادرات شود.

امیر حسن زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: ۱۲ شهرستان استان درگیر محصول پسته و خرما هستند لذا زندگی مردم به نوعی وابسته به کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان به دلیل سرمازدگی کم شده است، بیان کرد: قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در امر کشاورزی شود.

اعمال قوانین برای صادرات محصولات باکیفیت

احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی و تشکر از دیدار با استاندار کرمان، افزود: در زمینۀ کالاهای محوری و شاخص به دنبال اعمال قوانین جهت صادرات محصول باکیفیت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع صادرات به دنبال برگشت نخوردن محصولات و اعمال حداقل های استاندارد هستیم تا در زمینۀ صادرات دچار مشکل نشویم.

ساده یادآور شد: در حوزۀ صادرات به دنبال تسهیل گری هستیم و چنانچه کشور مقصد، انتظارات زیادی نداشته باشد، ما هم توقعات زیادی از صادرکنندگان نداریم.

وی اضافه کرد: در سال جاری در زمینۀ استاندارد سازی مراکز خدماتی همانند هتل ها، خانه های سالمندان، مراکز ترک اعتیاد و غیره هم ورود پیدا کرده ایم.

ساده افزود: در سال جاری در برخی مراکز خدماتی همچون هتل ها و مراکز سالمندان یکسری الزامات استاندارد را اعمال می کنیم.

انتهای پیام/