نماینده زرند و کوهبنان در دیدار با وزیر کار مطرح کرد

چرا قوانین کار در معادن زغالسنگ اجرا نمی‌شود؟

نماینده مردم زرند و کوهبنان در جلسه ای با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار اجرای طرح ضریب ۲ کارگران ، یکسان سازی حقوق و دستمزد و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران شد.

به گزارش صدای زرند، عفت شریعتی در جلسه ای که در دفتر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد،خاطر نشان کرد : مشکل معادن ما سن بالای معدنکاران و عدم اعمال قانون حق سختی کار کارگران دانست و جایگزینی و استفاده از نیروهای جوان در افزایش تولیدات معدنی تنها راه حل این مشکل دانست.

شریعتی ادامه داد : با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است تاکید کرد : سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها به دلیل بدهی شرکت زغالسنگ نباید حساب‌های شرکت را مسدود کند و پرداخت دستمزد کارگران که در اعماق زمین شبانه روزی تلاش می‌کنند با مشکل مواجه شود.

دراین جلسه وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی دستور داد از مسدود شدن حساب شرکت زغالسنگ جلوگیری شود و در پایان جلسه نماینده مردم زرند و کوهبنان از وزیر دعوت کرد تا با سفر به کرمان و دو شهرستان زرند و کوهبنان نسبت به رفع مشکلات کارگران اقدامات لازم را انجام نماید و درجریان مشکلات کارگران عزیز منطقه از نزدیک قرار گیرد.

انتهای پیام/