مشارکت ۵۳ روستاهای زرند در طرح زکات مستحبی

مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) زرند با بیان اینکه شهرستان زرند از نظر پرداخت زکات مستحبی رتبه برتر استان کرمان را داراست، گفت: در حال حاضر از ۶۷ روستای شهرستان زرند ۵۳ روستا در طرح زکات مستحبی مشارکت کرده‌اند .

مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) زرند با بیان اینکه شهرستان زرند از نظر پرداخت زکات مستحبی رتبه برتر استان کرمان را داراست، گفت: در حال حاضر از ۶۷ روستای شهرستان زرند ۵۳ روستا در طرح زکات مستحبی مشارکت کرده‌اند .

139212101447438222238333

به گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم، محمد علیزاده بعد از ظهر امروز در حاشیه پلاک‌گذاری درختان اهدایی در شهرستان، با اشاره به مسئولیت کمیته امداد در جمع‌آوری زکات، اظهار کرد: یکی از اهداف جمع‌آوری زکات در جامعه، ایجاد یک منبع مالی برای محرومان جامعه است.

وی گفت: شهرستان زرند از نظر پرداخت زکات مستحبی رتبه برتر استان  را داراست که این مهم نشان از تدین مردم این منطقه است که به فکر یکدیگر بوده و در مشکلات یاریگر همنوعان خود هستند.

مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرند خاطرنشان کرد: در مجموع   زکات‌های جمع‌آوری شده در راستای رفع مشکلات جامعه هدف این نهاد که خانواده‌های نیازمند و یتیمان هستند، هزینه می‌شود.

پرداخت زکات، سبب رفع فاصله‌های طبقاتی در جامعه می‌شود

بخشدار مرکزی زرند نیز در این مراسم، به اهمیت و جایگاه ویژه زکات اشاره و اظهار کرد: خداوند در قرآن در کنار سفارش انسان‌ها به اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، به پرداخت زکات نیز بسیار توصیه کرده است.

محمدرضا مهدلو از پرداخت زکات به عنوان بستری برای درمان دردهای اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در جوامع اسلامی نام برد و افزود: انجام وظایف در این حوزه ضمن پاک کردن و برکت به مال انسان، سبب رفع فاصله‌های طبقاتی و مشکلات اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم متدین و نوعدوست زرند همواره در بحث احیا و انجام فرایض دینی و مذهبی پیشتاز بوده‌اند، گفت: میزان مشارکت مردم این شهرستان در پرداخت زکات هر سال در حال افزایش است.

از ۶۷ روستای زرند ۵۳ روستا در طرح زکات مستحبی مشارکت کرده‌اند

بخشدار مرکزی زرند خاطرنشان کرد:  در حال حاضر از ۶۷ روستای شهرستان زرند ۵۳ روستا در طرح زکات مستحبی مشارکت کرده‌اند .

حبیب‌الله ملکی از اعضای شورای اسلامی روستای باب هویز نیز گفت: در مرحله اول اجرای طرح پرداخت زکات در این روستا  ۶۰ اصله درخت  بادام  پلاک‌گذاری و به ستاد زکات شهرستان زرند اهدا شد.

وی با بیان اینکه اهمیت پرداخت زکات برای آحاد جامعه روشن است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به رستگاری، پرداخت زکات است و انسان با خواندن نماز و پرداخت زکات می‌تواند رستگار شود.

انتهای پیام/ ق